VANLIGA FRÅGOR!

Hur besöker man butiken Floralin & Junior?

Ni hittar vår butik på NK i Stockholm (http://nk.se)
Vi ligger tillsammans med fem andra barnbutiker på plan 4.

Adressen är:

Floralin & Junior
Nordiska Kompaniet
Hamngatan 18-20
111 47  Stockholm
Tel. 08-7628233
Sms: 070-7652927
Epost: nk@floralin.se

Vad kostar frakten?

När du handlar för 600kr eller mer är det alltid gratis frakt.
Om du beställer för 1-599kr betalar du 29kr i frakt.
Det är alltid fraktfritt att hämta dina varor i vår butik på NK i Stockholm
Ev. returfrakt bekostar kunden själv.

Om en vara är slut?

Om en vara är slut, som du är intresserad av att köpa så är du alltid välkommen att kontakta oss.
En del varor går att beställa om. Leveranstiden kan dock variera!
Maila oss gärna vid intresse: info@floralin.se

Kontakta oss

Kontor & Lager
Tel. 08-6673070
Epost: info@floralin.se

Butiken på NK i Stockholm
Tel. 08-7628233
Sms: 070-7652927
Epost: nk@floralin.se

Företaget har sitt säte i Stockholm.
Organisationsnummer: 556622-2815.

SKICKA ETT MEDDELANDE TILL OSS:

 

Skriv in ditt namn...
Skriv in din Epost...
Skriv ditt telefonnummer...
Vänligen skriv in ditt meddelande...

Hur gör man en reklamation?

Om det skulle vara något fel på din vara när du får din leverans ber vi dig kontakta vår kundtjänst innan du skickar tillbaka varan till oss på info@floralin.se.

Vilka öppettider har ni?

Webbutiken är alltid öppen! 24 timmar om dygnet.

Öppettider i butiken på NK
Vardagar 10-20.00
Lördagar 10-18.00
Söndagar 11-17.00

Vad gäller vid returer & byten?

Returrätt

Du har 30 dagars när du handlar hos oss på Floralin & Junior. (Det gäller även vår butik på NK i Sthlm)

Om du önskar byta din vara måste den vara oanvänd. Du måste också returnera ev. originalförpackningar och ev. tags skall sitta kvar på varan.

Av hygieniska skäl godtar vi inte returer av:

  • Håraccessoarer
  • Underkläder
  • Badkläder

Vi godtar inte heller returer av:

  • Broderade varor
  • Graverade varor
  • Specialbeställda varor

Vid retur och byte betalar du själv returkostnaden.

Såhär gör du en retur (inom 30 dagar):

  1. Fyll i retursedel. Retursedel kan du skriva ut här>>
  2. Skicka varan med retursedeln till:

Floralin AB
Nimrodsgatan 1
115 42  Stockholm

Retursedel hittar du här >>

Du kan skicka returen som paket, REK eller som brev med PostNord.

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Vi erbjuder kortbetalningar (Visa och Mastercard) samt Fakturabetalningar genom Klarna.
Du kan också välja att betala med Swish.

Vårt Swishnummer är: 123 652 6941

Vårt Bankgiro är: 5632-9857

Spåra mitt paket?

Jag har glömt mina inloggningsuppgifter?!

Leveranstid?

Beräknad leveranstid är 1-5 vardagar
Vi skickar med DHL och PostNord.
Beställningsvaror och varor som skall broderas eller graveras kan ha andra leveranstider.
(Broderade och graverade varor skickas inom en vecka)

Retur på outlet/reavaror?

Har min beställning gått igenom?

Om du är osäker på att din beställning gått igenom finns det flera sätt att kontrollera detta.

1. När ordern lades ska du ha fått upp en sida med rubriken ”Beställningen mottagen”.
2. En orderbekräftelse ska ha skickats till din angivna mailadress.
3. Du kan se din order under ”Min sida” när du loggar in på dev.floralin.se.

 

Är priserna samma i webbutiken och vanliga butiken?

Priserna är oftast detsamma men det kan finnas variationer.
Alla varor som finns i webbutiken finns inte i butiken på NK.
Vill du försäkra dig om att en speciell vara finns i vår butik på NK i Stockholm så är det bäst att du kontaktar oss i förväg.

Kan jag beställa till mitt företag?

Jag har fått fel eller trasig vara!?

Floralin.se följer alltid konsumentköplagen vid eventuella reklamationer, se www.konsumentverket.se.
Vi står alltid för portot när det är ett fel eller en reklamation på en utskickad vara.

Om du har fått en vara som är felaktig eller måste reklameras ber vi dig att skicka en bild på reklamationen samt förklara problemet och skicka detta till vår kundtjänst på ebutik@dev.floralin.se.Vi kommer att kontakta dig snarast möjligt. Vid en eventuell tvist så följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Använder ni er av cookies? Och vad är cookies?

På vår hemsida använder vi cookies. Det är minifiler som innehåller information som överförs till din dators hårddisk. De hjälper till med att få hemsidan/webbutiken att fungera som den ska. Cookies kommer inte att påverka din dator på något sätt.

Cookies gör aldrig att vi kan identifiera dig som individ. Informationen används bara för att få reda på hur du som besökare använder vår hemsida. Cookies har massor av fördelar för både dig och oss.

• De tillåter oss att lagra information om dina preferenser, så att vi kan optimera vår hemsida efter de saker du gillar.
• De gör så att dina sökningar på vår hemsida går snabbare.
• De tillåter dig att göra köp hos oss.
• De ger oss mer information om hur många besökare vi har och vad ni gillar och inte gillar på våra sidor.

Om du inte vill ta emot våra cookies kan du stänga av dem i din webbläsare, men notera att detta kommer att påverka hur vår hemsida fungerar, och du kommer inte att kunna genomföra köp på webbplatsen. Funktionaliteten kan även i övrigt komma att begränsas, så att du inte får den bästa möjliga upplevelsen.

Om du fortsätter att använda vår hemsida utan att ändra dina inställningar, utgår vi från att du samtycker att ta emot våra cookies.