08-667 30 70 | SMS 070-422 82 40 info@floralin.se

Köp & Leveransvillkor

Betalningar

Du kan välja att betala med:  FakturaDelbetalning Faktura, Swish, eller Kortbetalning (Visa & Mastercard).

Vi använder företaget Billmate för alla betalningar.

Orderbekräftelse

När du har gjort din beställning, skickar vi en orderbekräftelse via e-post till dig.

Leveransbekräftelse

När vi har packat din order skickar vi en leveransbekräftelse till dig. När du fått leveransbekräftelsen kan du logga in på “Min sida” för att se information om din order.

Fraktkostnader

Ekonomifrakt 49 kr (3-7 dagar) (1.a klass frakt 69 kr (1-3 dagar)) inom Sverige. Du får fri frakt på alla beställningar över 500 kr.

Beräknad leveranstid

1-7 arbetsdagar med Postnord (beroende på var i Sverige du bor).
1-7 arbetsdagar med DHL Servicepoint (beroende på var du bor).

Våra leveranssätt

»Postnord (mindre paket).
»DHL Servicepoint (större paket).

Sök ditt paket:

Du kan spåra ditt paket som är skickat med DHL Servicepoint här >>

Du kan spåra ditt paket som är skickat med Postnord här >>
Om du laddar hem appen för Postnord får du automatiska uppdateringar om ditt paket.
(Finns både för Android och iPhone) Rekommenderas!

Är du under 18 år?

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa hos oss.

 

Återbetalning

Vid returer krediteras din faktura. Om fakturan är betald så kontaktar Billmate dig för återföring till ditt bankkonto. Har du betalat med kort så krediteras ditt kort automatiskt. Om du betalat med Swish så återförs pengarna till ditt bankkonto via swishretur. Vid direktbetalning via bank så återförs pengarna till ditt bankkonto.

Returer kan ta upp till 14 dagar (men går oftast snabbare än så).  Vänligen kontakta Billmate om du har frågor om din betalning. Tel. 040-30 35 00.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (www.arn.se) rekommendationer.

Outhämtat paket

Om paket inte hämtas ut går det i retur. Returavgiften för outhämtade paket är 250kr inkl. moms.  Tänk på att ev. faktura måste betalas i tid för att extra avgifter inte skall tillkomma.

Floralin & Junior AB drivs som ett familjeägt aktiebolag och har organisationsnummer: 556622-2815.

HEJSAN

Floralin’s Köp & Leveransvillkor

 

Har du några frågor till oss på Floralin.se? Tveka inte att kontakta oss!

 

 

Kundtjänst
E-mail: info@floralin.se
Tel: 08-6673070
Returer & Lager 
Floralin & Junior 
Strindbergsgatan 53
115 53 Stockholm


Tips & idéer

Vill du tipsa om ett varumärke eller något annat? Skicka ett mail till: info@floralin.se

Mailfrågor till vår kundtjänst besvaras snarast möjligt, dock alltid inom 24 timmar på vardagar.

Returrätt

Du har 20 dagars öppet köp när du handlar hos Floralin.se.

Vid byte eller retur ska varan skickas i originalskick. Varan ska vara oanvänd och ha med originalförpackningar samt etiketter skatt sitta kvar på varan.

Av hygieniska skäl godtar vi inte returer av:
-Underkläder
-Badkläder
-Hårband, diadem och hårrosetter

Vid retur och byte står du som kund för fraktkostnaden.
Du kan välja att frankera försändelsen själv eller mail oss om en returfraktsedel här >> info@floralin.se
Returfrakten kostar 99 kr inkl. moms.

Vid byte och retur, följ nedanstående steg:

1. Skriv ditt namn, ordernummer och telefonnummer på en lapp och lägg i paketet. Lämna in paketet hos Postnord ombud.

2.  Skicka varan till:  Floralin AB, Strindbergsgatan 53, 115 53  Stockholm

3.  Vid retur  och delretur så tillkommer fraktkostnaden på 49kr om den totala ordern understiger 1000kr.

4. Om du önskar en ny vara/ny storlek så beställer du den i webbutiken. (Varan/varorna du returnerar krediteras så fort den/de kommit in till oss). 

Reklamation & fel på vara

Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 3 dagar från att du har mottagit dem.

Om det skulle vara något fel på din vara vid leverans, ber vi dig att alltid kontakta vår kundtjänst innan du skickar tillbaka varan. Skicka ett meddelande till: info@floralin.se
Floralin.se följer komsumentköplagen vid reklamationer, se www.konsumentverket.se.

Tack för att du kontaktar oss!

Vi svarar dig alltid inom 24 timmar.

 

0