
KÖP- & LEVERANSVILLKOR
Har du några frågor till oss på Floralin.se? Tveka inte att kontakta oss!
Kundtjänst Öppettider: Mån-fre 09.00-17.00 E-mail: info@floralin.se Tel: 08-6673070 Besök vår butik ♥ Öppettider: |
Returer & Lager Floralin & Junior AB Nimrodsgatan 1 115 42 Stockholm |
Tips & idéer
Vill du tipsa om ett varumärke eller något annat? Skicka ett mail till: info@floralin.se
Mailfrågor till vår kundtjänst besvaras snarast möjligt, dock alltid inom 24 timmar på vardagar.
Orderbekräftelse
När du har gjort din beställning, skickar vi en orderbekräftelse via e-post till dig.
Leveransbekräftelse
När vi har packat din order skickar vi en leveransbekräftelse till dig. När du fått leveransbekräftelsen kan du logga in på “Min sida” för att se information om din order.
Fraktkostnader
39 kr inom Sverige. Du får fri frakt på alla beställningar över 1000 kr och det är alltid fri frakt om du väljer att hämta dina varor i vår butik på NK i Sthlm.
Beräknad leveranstid
1-7 arbetsdagar med Posten.
1-7 arbetsdagar med DHL Servicepoint
Våra leveranssätt
»Posten
»DHL Servicepoint
Sök ditt paket:
Du kan spåra ditt paket som är skickat med DHL Servicepoint här >>
Är du under 18 år?
Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa hos oss.
Returrätt
Du har 30 dagars öppet köp och bytesrätt när du handlar hos Floralin.se och i vår butik på NK i Stockholm.
Vid byte eller retur ska varan skickas i originalskick. Varan ska vara oanvänd och ha med originalförpackningar samt etiketter.
Av hygieniska skäl godtar vi inte returer av:
-Underkläder
-Badkläder
-Hårband, diadem och hårrosetter
Vid retur och byte står du som kund för fraktkostnaden. Du är alltid välkommen att göra din retur (inom 30 dagar från ditt köp) i vår butik på NK i Sthlm. Ta med kvitto/ordernummer vid ditt besök.
Vid byte och retur, följ nedanstående steg:
- Fyll i returseden som ligger med i din försändelse. Behöver du en ny retursedel kan du skriva ut en ny här>>
- Skicka varan med retursedeln till:
Floralin AB
Nimrodsgatan 1
115 42 Stockholm
Alt. besök oss i butiken på NK i Sthlm (plan 4) för att göra din retur eller byta din vara i butiken.
Reklamation & fel på vara
Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 3 dagar från att du har mottagit dem.
Om det skulle vara något fel på din vara vid leverans, ber vi dig att alltid kontakta vår kundtjänst innan du skickar tillbaka varan. Skicka ett meddelande till: info@floralin.se
Floralin.se följer komsumentköplagen vid reklamationer, se www.konsumentverket.se.
Återbetalning
Om du betalat med Klarna (kreditkort, faktura eller direktbetalning) kommer dina pengar returneras av Klarna på samma betalsätt du använde vid betalningstillfället. Pengarna kommer att finnas på ditt konto inom 7 dagar efter att vi mottagit din retur. Om du valt Klarna faktura och redan betalat din faktura som kommer Klarna att kontakta dig för återbetalning.
Om du betalat med Swish så anger ditt bankkontonummer på retursedeln. Dina pengar återbetalas då direkt till ditt konto.
Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (www.arn.se) rekommendationer.
Outhämtat paket
Om paket inte hämtas ut går det i retur. Returavgiften för outhämtade paket är 250kr inkl. moms.
Tänk på att ev. faktura måste betalas i tid för att extra avgifter inte skall tillkomma.
Floralin & Junior AB drivs som ett familjeägt aktiebolag och har organisationsnummer: 556622-2815.
Produktkategorier
- Baby flicka 0-2år (236)
- Baby pojke 0-2år (89)
- Barnskor (74)
- Barnsmycken (7)
- Beställ broderi (7)
- Festkläder till barn (61)
- Flicka 2-12år (188)
- Håraccessoarer (93)
- Inredning & lek (62)
- Nattlinnen Dam & Barn (22)
- Okategoriserad (0)
- POJKE 2-12år (30)
- REA (113)
- Tutu's & Tyllkjolar (42)
GRATIS FRAKT!
Det är fri frakt när du beställer varor för minst 1000kr (inom Sverige). Det är alltid fri frakt om du väljer att hämta varorna i butiken på NK i Sthlm. Vid köp under 1000kr är frakten 39kr.